Olovo korišteno kao aditiv gorivu davno i dalje zagađuje zrak



Tetraetil olovo je organsko-olovni spoj, a riječ je o aditivu za gorivo, koji se počeo dodavati benzinu početkom 1920-ih kao patentirani pojačivač oktanskog nivoa koji je omogućio znatno povećanje kompresije motora. Aditiv je razvio hemičar Thomas Midgley, za General  Motors, koji ga je patentirao. Ovaj aditiv se dugo koristio, dok nije izmišljen bezolovni benzi i na kraju benzin s dodakom tetraetil olova izbačen.

Više od 20 godina nakon što su britanski dužnosnici zabranili olovno gorivo za automobile, olovo iz ove istorijske upotrebe benzina još uvijek ostaje u zraku u Londonu. A vjerovatno i u našem regionu i drugdje u svijetu.

Atmosferske koncentracije otrovnih onečišćenja znatno su pale u Evropi i SAD nakon što je krajem 1980-ih smanjena upotreba olova kao aditiva za benzin. No, Eléonore Resongles i Dominik Weiss s Imperial Collegea u Londonu i njihov tim otkrili su da staro olovo u zraku i danas utječe na kvalitet zraka u britanskoj prijestolnici.

Naučnici su analizirali hemijski sastav olova u česticama zraka prikupljenim između 2014. i 2018. na dva centralna londonska mjesta, jednom na razini ulice, a drugom na razini krova. Poređenje s mjerenjima prije pokazalo je da je hemijski profil čestica ostao nepromijenjen tokom protekle dekade, sugerišući da se nisu promijenili ni izvori onečišćenja zraka.

Hemijski se profili sezonski ne razlikuju, što pokazuje da trajno zagađenje olovom dolazi od prašine na cestama koja se baca u zrak, a ne od trenutnog sagorijevanja ugljena, kažu naučnici.

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Sastav Pfizerove i Modernine RNK vakcine i osobine RNK vakcina

Greške jednog Nobelovca: Luc Montagnier

Soda bikarbona i "alkalna prehrana" - opasni mitovi koji ne umiru